26 Nisan 2014

Semaver / Kumpanya - Sait Faik Abasıyanık



Varlık Yayınları (1965)
321 Sayfa

  Bu kitabı Ankara Kitap Fuarında dolaşırken rastladım. Hatta günün ilk müşterisiyim diye kitabı bana 15 liraya verdi abi. Almanın sevinciyle dolanırken Pinnucia görünce "Aaa, ben bu kitabı 5 liraya aldım" demesiyle moralim sıfır olmuştu. 

  Yine moralimin bozuk olduğu zamanlarda bu kitaba başladım. Semaver ve Kumpanya olarak ayrılan bu iki kısımdan Semaver kısmının içine giremedim. İlk kez Sait Faik okuyunca bir alışma dönemi yaşadım. Sade, sıradan, hayattan insanları öykülerinde anlatan Sait Faik'i okudukça sevdim. En sevdiğim öykülerde Kumpanya kısmıydı. Yüreğe dokunan öykülerdi bunlar. 

  En vefalı arkadaşlarımız kitaplardır. 1965'lerin Ses dergisinde böyle bir sayfa görünce moralimin bozuk olduğu günlerde benim de en vefalı arkadaşım Sait Faik'in öyküleri oldu. 

 Bahar Okuma Şenliği'nin de öykü kategorisindeki kitabı okuyarak şenliğe başladım. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder