19 Nisan 2014

Güzel ve Çirkin


  Canımın çok sıkıldığı bir gündü. Ne yapsam ne etsem bilemiyordum. Sinemaya gitmek istiyordum ama vizyonda pek beğendiğim bir film yoktu. Sonra o gün Güzel ve Çirkin'in vizyona gireceğini anımsadım. Tam istediğim bir film masalsı, fantastik, büyülü bir film. Böyle gitmeyi istediğim filmler ne hikmetse Ankamall'de olmaz ve sinir krizi geçirirdim. O gün yine öyleydi ne Ankamall'de ne de evimin yakınındaki sinema salonunda gösteriliyordu. Gitmek ve dönmek için maalesef dolambaçlı yollara sahip sinema salonlarından birini seçmem gerekiyordu. Seçimimi yapıp seansa yetişmeye çalışıyordum, internette altyazılı gibi gözükse de bileti alacakken dublajlı olduğunu gördüm ve o gün için bu filmi izlemekten vazgeçmiştim. 

  Birkaç gün sonra yine düştüm yollara, orası da dublajlı değildir umarım diye gidiyordum. Bu filmi izlemek için derse girmekten de vazgeçmiştim. Altyazılı olduğunu teyit ettirip biletimi arka sıralardan aldım. Salon da iki çift ve bir de ben gözüküyordum. Salona girdim arka taraftan çok yukarıda gibi izleyeceğimi düşünüp ön sıralara geldim. Oturdum filmi bekliyorum. Mısır almayacaktım ama bugün keyif yapıyorum mısırı da alıp keyfimi arttırmalıyım dedim. Aldım, yerleştim iyice yerime. Sonra gelenler kapıdan girince bana bakmaya başladılar. Tek başına sinemaya gittiğimde bazen yadırganıyorum. O gün yine öyle bir gündü. Gelenler hep çiftti. Neyse onlar geride beni umursamazlar derken üçüncü bir çift gelip tam arkama oturdular. O yüzden hep bir ufak rahatsızlıkla keyif yapmaya çalışıyordum. Ama filmden bir saniye bile gözümü ayıramadığım için salonu unutup ön sıralarda sadece ben ve film vardı...

  Buraya kadar okuduysanız sabırlı biri olduğunuzu söyleyebilirim sanırım :) Böyle bir film için ben de bu filmi izlemek için neler yaşadığımı hafif masalsı bir dille anlatayım dedim. Daha da uzatmadan filme giriş yapıyım. Masalı daha önce tam anlamıyla okuyup öğrenmemiştim. Sadece Disney'in filmini izlemiştim küçükken onda da sanırım ortalarına hep denk gelmişim çünkü masalın başını hiç bilmiyormuşum, film sayesinde öğrendim. Film kesinlikle görsel bir şölen tek beğenmediğim yanı güzel ve canavarın aşkının çok çabuk gerçekleşmiş gibi gösterilmesiydi. Onun dışında çok çok beğendim. Kıyafetler, dekorlar, görsel efektler çok güzeldi. Bu film bana göre tam bir kapalı hava filmi. Karanlık havalarda oturulup izlenilesi. İzlemek için zorlu yollardan geçsem de yargılanan bakışlara katlansam da gittiğime değmiş...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder