26 Nisan 2014

Düş Yollarda Kırıldı - Bülent Şenocak



Goa Yayınları
208 Sayfa

  6. Kitap Ağacı Ankara buluşmasında konuk Bülent Şenocak idi. Daha önceki yazarlı buluşmalarda yazarların kitaplarını okuyup gitmemiştim bari bu kez okuyayım dedim.

 Kitap gerçek kişilerin olaylarına dayanan bir olay çevresinde gerçekleşiyor. Cumhuriyet'in daha kurulmadığı ama kurulması yakın olan zamanlarda geçiyor. Böyle söyleyince belki biraz savaş belki de daha tarihi olduğu söylenebilir ama benim için daha çok anı niteliğinde. Yazarın uzak akrabalarının başından geçiyormuş olaylar. İlk başta Selanik'te yaşayan Müslüman olmayan bir genç kız ve Müslüman olan bir adamın aşkından bahsediliyor. İşte sevdiğim hikayeler derken olay bambaşka yere dönüyor. 

  Karakter sayısı aşırı derece de fazla. İlerledikçe daha da zorlaşıyor, yeni bir sürü karakter... Bu olay bence şuna dönmüş hani uzaktan akrabalarımız olur; işte bu kişi annemin dedesinin kız kardeşinin torunun dayısının oğlu gibi saçma yerlere uzanır. Ama o akrabayı anlatan kişi için karmaşık değildir çünkü biliyordur. Bu kitapta da öyle bana göre sunum yaptığında fark ettim. Yazar herkesi tanıyor biliyor, aktarıyor ama bu akrabalık derecesini bilmeyenler için olay dıdısının dıdısının dıdısına (böyle derlerdi böyle yazayım) dönüyor. Yani kitabın ilk başlarını sevmiştim tam istediğim gibi devam ediyordu ama sonlarına doğru çorba oldu karıştı. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder