26 Nisan 2014

Canım Aliye, Ruhum Filiz - Sabahattin Ali



Yapı Kredi Yayınları
155 Sayfa

  Geçen ay Sabahattin Ali ayı oldu resmen benim için. Kitap Ağacı üyeleriyle yaptığımız Kitap Fidanı ile hep beraber bu kitabı okuduk. Sabahattin Ali yazdıklarıyla herkesi büyülerken eşine ve çocuğuna yazdığı mektuplarla çoğu kişiyi eritmiştir.

  Mektuplar gerçekten romantik ve insanı eriten cinsten. Böyle güzel sözleri nişanlısına yazmışken okuyucu olarak burada ben mahvoldum :) Mektuplarda ilk başlarda nişanlılık döneminde sevgi sözleri hakim, ilerleyen zamanlarda da keza öyle. Sevgi hep hissediliyor. Ama dönem koşulları Sabahattin Ali'nin yazıları yüzünden içeri alınması, yazılarının yayınlanmaması geçim sıkıntısını ortaya koyuyor. Sabahattin Ali eşine şu parayı şuradan al şuraya ver, bir kısmını kendine ayır olarak değişiyor. Peki malum sondan sonra ne oluyor? Acaba ne yaptılar ne ettiler nasıl geçindiler diye düşünmeye başladım. Fakat Filiz Ali'nin başarılı kariyerini görünce elbette seviniyorum.

  Bir kaç saat içinde bitebilen mektuplardan geriye bir süreliğine sevgi dolu, ferah duygular kalıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder