6 Mart 2013

Doğu'dan Uzakta - Amin Maalouf



Yapı Kredi Yayınları
457 Sayfa
22 Tl

  Kitap Kardeşliği'nin Mart kitabıydı. Ön yargılarım olan bir yazarı okuyup tanıdığım için çok memnun oldum. Amin Maalouf'u Semerkant ile özdeştirmiştim ve o kitabı okumadan bilmeden sıkılacağımı düşünerek okumadım. Sanırım yavaş yavaş ilk kitabından son kitabına doğru almaya başlayabilirim. Yazarı sevdim, dilini sevdim, sıkmadan kolayca, düşündürerek okuttu. 
  Konusu arka kapakta yeterince iyi bir şekilde yazıyor. Kitapta Doğu'yu tanıyoruz,Doğu'da kalanların düşüncelerini, Doğu'dan uzakta olanların özlemlerini, fikirlerini anlıyoruz. Farklı dinlere mensup insanların arkadaşlığı ve din üzerine yazılanlar hem düşündürüyor hem de gerçekten böyle diye katılmamızı sağlıyor.
Sonunu acaba nasıl bitirecek diye merak etmiştim. Tatmin etti mi etmedi mi emin olamıyorum ama yine de iyiydi. Baş kahramanın kendi gözünden yazdığı günlük tarzı bölümler ise farklı bir tat katıyor.

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder