26 Haziran 2014

Yaz Okuma Şenliği

Çok güzel bir şenlikle yeniden başlıyoruz. Açıkçası belirsiz durumlarım var gelecek için ve o yüzden katılmayayım diyordum. Ama kategorileri görünce ve bitirme zorunluluğu olmadığı için hemen katılayım. Kategoriler fazla olduğu için kitap seçme işlemim de zor oldu ama şimdilik olanlarla idare edeyim. Zaten seçtiklerimi bile bitirebileceğimi hiç sanmıyorum :)

1. Kategori (10 puan): İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yazın geçtiği bir kitap. 
Yaz / Albert Camus / Can Yayınları / 89 Sayfa


Bu kitabı ilk tanıştığımız kitap ağacı buluşmasında Pınar'ın hediyelerinden bana düşendi. Harika oldu ^^

2. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap.
Bilge Adamın Korkusu / Patrick Rothfuss / İthaki Yayınları / 1139 Sayfa

Geçen şenliklerde de koymuştum ama okuyamamıştım. Bu yaz umarım okuyabilirim. Aslında daha az sayfalı diye Buket Uzuner kitabı koyacaktım ama bunu seçtim. Belki değişir.


3. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.
---- Belki buna ekleyebilirim. 


4. Kategori (10 puan): Adında bir sayı geçen bir kitap.
13. Basamak / Ruth Rendell / Doğan Kitap / 300 Sayfa


Aslında Maxime Chattam dan üçlü ittifak veya Deniz İrfan'dan yedi sekiz koyacaktım ama bilemedim yine belki değişir.

5. Kategori (10 puan): Bir kişisel gelişim kitabı.
---- Hiç okumak istemediğim bir kategori

6. Kategori (10 puan): Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap.
Ay Battı / John Steinbeck / Varlık Yayınları (1953) / 134 Sayfa


Evdeki tonla John Steinbeck kitaplarının bitmesi lazım.

7. Kategori (10 puan): Fransız edebiyatından bir kitap.
Meteor Avcıları / Jules Verne / İnkilap ve Aka Kitapevleri (1964) / 256 Sayfa 


8. Kategori (10 puan): Bir savaş kitabı.
Ateşe Dönen Dünya: Sarıkamış / Prof. Dr. Bingür Sönmez - Reyhan Yıldız / İkarus Yayınları / 295 Sayfa


9. Kategori (10 puan): Yabancı bir yazardan bir öykü kitabı.

Knulp / Hermann Hesse / YKY / 104 Sayfa

İnce diye almış olabilirim ve merak da ettiğim bir yazardı. 


10. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.
Gece Sirki / Erin Morgenstern / Pegasus Yayınları / 511 Sayfa


Bu kategoriyi seçmek zordu çünkü evde bir çok kitap vardı. Ama çok almak istediğim ve alınca hep ertelediğim kitap olsun dedim.

11. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
---- Belki Hayvan Çiftliği olabilir. 

12. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.
---- Carmen veya Kumarbaz olabilir.

13. Kategori (10 puan): Aynı zamanda çevirmenlik de yapan bir yazar tarafından yazılmış bir kitap.
----

14. Kategori (10 puan): Kütüphaneden veya bir tanıdığınızdan ödünç aldığınız veya sahaftan aldığınız bir kitap.
Victoria / Knut Hasmun / Varlık Yayınları (1952) / 123 Sayfa


İnce diye seçildi ama aldığımdan beri adı dolayısıyla merak ediyorum.

15. Kategori (10 puan):Bir masal kitabı.
Bambi / Felix Salten / Armağan Çocuk Klasikleri / 230 Sayfa

Pollyana da aklımdaki diğer seçenekti.

16. Kategori (10 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap.
Ötekiler Arasında / Jo Walton / İthaki Yayınları / 381 Sayfa 


2011 Nebula En İyi Roman Ödülü - 2012 Hugo En İyi Roman Ödülü - 2012 BFS En İyi Roman Ödülü 

Geçen Etkinlikte yine vardı ama okuyamamıştım yine koyuyorum buraya.

17. Kategori (10 puan): Bir biyografi/otobiyografi kitabı.
Bir Dinazorun Anıları / Mine Urgan / YKY / 353 Sayfa

18. Kategori (10 puan): Bir tiyatro oyunu.
----
19. Kategori (10 puan): Halen yazmaya, üretmeye devam eden bir edebiyatçıdan (yazar, şair, araştırmacı...) bir kitap.
Ejderhaların Dansı I-II / George R.R. Martin / Epsilon Yayınevi / 606+624 Sayfa

20. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku vb. türde bir kitap.
Leş / Maxime Chattam / Doğan Kitap / 392 Sayfa

21. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
---- Evde sahaf kitaplarında falan var da okuyasım pek yok.

22. Kategori (10 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap.
Kuralsız / Veronica Roth / Artemis Yayınları / 507 Sayfa

Maksat seriye devam etmek :)

23. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
Mezarda Hayat / Stratis Mirivilis / Can Yayınları / 273 Sayfa

Bunu yazdım ama okuyasım pek yok.

24. Kategori (10 puan): Daha önce okuyup da tekrar okurum dediğiniz bir kitap.
Çalıkuşu / Reşat Nuri Güntekin / İnkilap ve Aka Kitapevleri / 367 Sayfa

8 yıl önce falan yeni basımdan okumuştum çok sevmiştim. Şimdi sahaf kitabıyla okumak istiyorum. 

25. Kategori (10 puan): Yabancı dilde bir kitap.
---- Belki ?

26. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 15 puan, toplamda 45 puan): 3 kitaplık bir seri veya aynı seriden 3 kitap.
Takipçi - Büyücü - Çekiççi (Demir Druid Günlükleri) / Kevin Hearne / Artemis Yayınları / 381+386+367 = 1134 Sayfa

27. Kategori (Her bir kitap 10 puan, iki kitap da okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 50 puan): İsminde zıt anlamlı kelimeler olan iki kitap.
---- Çook zorlandığım bir kategori evi ara tara sadece ilk ve son buldum ama ilk ... isimli kitabı okumak istemediğimden pas geçtim. 

28. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 60 puan): Goodreads’in “Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap” listesinden 3 kitap.
Alice Harikalar Diyarında / Lewis Carroll / Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları / 119 Sayfa 
Sırça Fanus / Sylvia Plath / Kırmızı Kedi Yayınevi / 251 Sayfa
Otomatik Portakal / Anthony Burgess / Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları / 168 Sayfa

Hepsi de okumak istediklerimden. Evet daha Alice'i okumadım.

29. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Kız Öpme Kuyruğu / Nazlı Eray / Can Yayınları / 167 Sayfa (Türk Kadın)
Efsane / İskender Pala / Kapı Yayınları / 379 Sayfa (Türk Erkek)
Erebos / U.Poznanski / Pegasus Yayınları / 479 Sayfa (Yabancı Kadın)
5.Dalga / Rick Yancey / Pegasus Yayınları / 462 Sayfa (Yabancı Erkek)

Erebos yerine Boş koltuk koymuştum ama instagramda koymasan daha iyi dediler ben de bunu seçtim, belki değişir. Ve bu kategoriyi çok sevdim.

30. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 50 puan, toplamda 80 puan): 17., 18. ve 19. yüzyılda yazılmış birer kitap.

Bir Yaz Gecesi Rüyası / William Shakespeare Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları / 95 Sayfa 17.yy
Robinson Krusoe / Daniel Defoe / Altın Çocuk Kitapları(1983) / 173 Sayfa 18.yy
Yüzbaşının Kızı / Puşkin / Altın Kitaplar (1973) / 198 Sayfa 19.yy

19.yy a çok kitap bulunuyor da 17.yy da biraz takıldım Don Kişot yazacaktım ama vazgeçtim.

Toplamda 10309 o.O Yok yok bitmeeez :( Herkese kolay gelsin ^-^ Pınar'a emeğine binlerce teşekkür. Yazıyı yazarken ben bile zorlandım seni düşünemiyorum *-*



2 yorum:

  1. 14. Kategori (10 puan): Kütüphaneden veya bir tanıdığınızdan ödünç aldığınız veya sahaftan aldığınız bir kitap.
    Victoria / Knut Hasmun / Varlık Yayınları (1952) / 123 Sayfa

    Önce bende aynı kategoriye bunu yazmıştım sonra nedense değiştim ve bende adı yüzünden inanılmaz merak ediyorum:D
    Ve kişisel gelişim evde var diye yazdım ama herhalde bende okumam :/
    Sonuç itibari ile süperli bir liste olmuş^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa tüh değiştirmseydiin hem az sayfalı :d adı cidden çok hoş.
      Kişisel gelişim benden uzak olsun :)
      Çoook teşekkür ederim :*

      Sil