18 Ocak 2014

[Blog Tur] Steelheart - Brandon Sanderson | Alıntılar


"DÜŞMANIN ZAYIF TARAFI SENİN EN GÜÇLÜ SİLAHIN"

Kitap: Steelheart
Yazar: Brandon Sanderson
Seri: Reckoners #1
Yayınevi: DEX Kitap
Tür: Fantastik, Bilim kurgu, Genç Yetişkin
Sayfa Sayısı: 467
Fiyat:25 TL

Dünyanın üstüne çöken felaketin gökyüzünde belirmesinin üzerinden on yıl geçmişti. Sıradan insanlar değişmeye başlamış, süper kahramanları andıran Epiklere dönüşmüşlerdi. Ama Epikler halkın dostu değildiler. O muhteşem yeteneklerini, güç için kullanıp insanları sömürüyorlardı. 

Kimse Epiklerle savaşamazdı… Asiler hariç. Asiler bir grup sıradan insandı ve hayatlarını Epiklerin zayıf noktalarını bulup onları yok etmeye adamışlardı. David Asilere katılmak istiyordu. Çünkü Steelheart'ı istiyordu: yıllar önce babasını öldüren yenilmez Epik'i. Bunu uzun zamandır beklemiş, planlar yapmış, dünya üzerindeki tüm Epiklerle ilgili bilgi toplamıştı.

Şimdi harekete geçme zamanıydı. İntikam zamanı...


  Sonda söyleyeceğimi başta söylesem olur mu ? Bu kitap tek kelime ile ha-ri-ka. Zaten bu kitabın benim için harika olacağı Patrick Rothfuss'un yorumlarıyla baştan belliydi. Yıla böyle güzel bir kitapla başladığımız turumuzun, diğer günlerinden konuya hakim olduğunuzu düşünüp bana neler hissettirdiğini yazsam sorun olmaz sanırım. 
  Kitap baştan bir hareketle, olayla başladığı için aslında hiç sıkılmayacağımı o zaman anladım. Okumaya başlamadan önce Steelheart'ı biraz iyi bir karakter sanıyordum ama baştan Steelheart önüme inince yanıldığımı anladım. David'in intikam için neler yaptığını görünce şaştım kaldım. Farklı farklı birçok güce sahip yüksek Epikleri yenmek zor ama o Epikler alt edilmezse dünya yaşanılır bir yer olmayacak. Bunun için Asiler, Epikleri yok etmeye çalışıyor ama yüksek Epikleri yok etmedikçe dünya nasıl güzel olabilir ki? David intikam almak için Asilere girme çalışmasını okumak çok heyecanlıydı. Klasik bir şekilde biter sanıyordum ama sonunda "Aaa" sesleri eşliğinde kitabı bitirdim. Devamı çabuk gelsin. 
  Okurken kesinlikle film gibi gözünüzün önüne geliyor, kitabın teşekkür kısmında bir kaç söz etmiş ama yapılır mı ki? Yapılır, yapılmalı çok istiyorum. Okurken hissettiğim heyecanı bir de filmde görmek istiyorum. Zaten Zaman Çarkı'nı tamamlayan yazardan da böyle güzel bir kitap çıkar. Yazarın kitapları daha çok çevrilsin istiyorum. 

  Sanırım şu zamana kadar en çok zorlandığım yazıydı. Bunda kitabın muhteşem oluşunun da etkisi var tabi. Harika bir şekilde yazamasam da en iyisi kitaptaki alıntılara göz atmaya ne dersiniz ? 


ALINTILAR

- "Bazen oğlum" dedi babam, koluna tutunmuş parmaklarımı açarken. "Kahramanlara yardımcı olmak gerekir."
Sayfa 13

- Güç yoldan çıkarır; mutlak güç ise mutlak bir yoldan çıkıştır.
Sayfa 24

- Deneyene dek bir şeyden ne kadar hoşlanacağını bilemezsin.
Sayfa 55

- Steelheart'ın yaralandğını gördüm ve bir kez daha onun yaralandığını görmeyi istiyorum.
Sayfa 75

- İnsanlar nadiren birbirlerini öldürmek ister David. Sağlıklı bir insan zihninin yapısında böyle bir temel yoktur. Çoğu durumda insanlar birilerini öldürmekten kaçınmak için ellerinden geleni yapar. 
Sayfa 168

- Steelheart'a ulaşmak için her türlü araçtan yararlanmak zorundaydım. Ahlaki bakış açılarını kafaya takmaktan yıllar önce vazgeçmiştim. Böyle bir dünyada kimin ahlaki değerler için vakti vardı ki?
Sayfa 171


- Asla ilk yumruğu atan sen olma. İkinci yumruğu atmak zorunda kalırsan da, karşındaki kişiyi üçüncü yumruğu atamayacak duruma getir.
Sayfa 178

- Aslında müzik çoktan durmuşken, duyamadığımız bir ritm doğrultusunda dans etmeye çalışan sağır insanlar gibiydik. 
Sayfa 186

- "Sen çok özel bir insansın David."
- "Öyle, her sabah özellik hapı alıyorum da ondan..."
Sayfa 238

Savaşmadığımız takdirde insan ırkının sonu gelmiş demektir. Bu olduğunda, yavaş yavaş Epiklerin koyunları haline geliriz. Esirleri ve hizmetçileri. Cansız kalırız.
Sayfa 270

-Motorun üzerinden ayağa kalkarak, gözlerimi yüz tonluk ölüm makinesine dikip tetiği çektim. Enerji dalgasının helikoptere isabet etmesiyle kokpit ve içindeki pilot anında buharlaştı. Bir an için Epiklerin hissettiğini sandığım gibi bir hisse kapıldım. Kendimi tanrı gibi hissetmiştim.
David | Sayfa 342

- Epiklerden daha yüce şeyler var, diye düşündüm. Hayat var. Sevgi var. Doğanın kendisi var.
Sayfa 454

- Kötülerin olduğu yerde, kahramanlar da olacaktır. Babamın sesi kulaklarımdaydı. Bekleyin gelecekler.
Sayfa 455

DEX'in katkılarıyla 2 kişiye hediye edilecek bu muhteşem kitabın çekilişine katılmayı unutmayın!

13- 19 Ocak Tur Programı

13 Ocak thcodex.blogspot.com | Kitap Yorumu - Çekiliş
14 Ocak kutsalyorumcu.blogspot.com | Kitap Yorumu - Ön Okuma
15 Ocak mirielenda.blogspot.com | Kitap Yorumu - Bunları Biliyor musunuz?
16 Ocak sssuigenerisss.blogspot.com | Kitap Yorumu
17 Ocak raflarinarasindan.blogspot.com | Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı
18 Ocak segesegese.blogspot.com | Kitap Yorumu - Alıntılar
19 Ocak pinucciasbooks.blogspot.com | Kitap Yorumu - Tanıtım Videoları


Çeliği yamultma imkanım olmasa da alüminyum folyo yeter bana !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder