22 Eylül 2013

Hobbit - J.R.R. Tolkien



İthaki Yayınları 
299 Sayfa
30 Tl (Resimli-Ciltli)

  Tolkien okumaya Hobbit ile okumaya başlayabildim. Tolkien bıraktığı eserlerle ölümsüz bir yazar bu yüzden ağır ağırda olsa bütün kitaplarını bitireceğim.
  Yüzüklerin Efendisi, Hobbit'in de filmini izleyince kitabı okurken doğal olarak çok tanıdık geliyor. Daha filmi çıkmamış bölümleri de okurken ben bu kısmı izledim mi acaba gibi kararsızlığa düştüm. Filme uyarlamalar da o kadar güzel ki kitabın havasını bozmuyor. Hobbit'in ilk filmi yaklaşık 3 saatti ve kitabın 100 sayfa kadarını çok çok detaylı izlettirdiler. Kitabı okuyunca ilk film aslında hiçbir şey gibi geliyor. Bu nedenle diğer filmleri daha merakla bekliyorum, zaten Aralık'a bir şey kalmadı. 
  Kitap çocuklara yazıldığı için masalsı ve dilimize sade bir şekilde çevrilmiş. Ama kuzenim kitabı biraz okuduğunda çok sade buldu, İngilizce versiyonu daha ağır bir dille yazılmış. Kitabın yayın tarihini düşününce belki de bu kadar sade olmamalıydı diye düşünüyorum.


 Kitaptaki illüstrasyonlar Alan Lee'ye ait. Bölüm geçişlerinde ve ara ara yukarıdaki gibi siyah beyaz çizimler yer alıyor. Belli başlı sahneler hakkında da toplam 26 tane aşağıdaki gibi tam sayfa illüstrasyonlar yer alıyor. Okurken ara ara karşınıza çıkması, bu çizimleri incelemek keyif verici.


  Kitabın cildi beyaz renk. Kapak tasarımı olmasa kitap tam bir gizem içinde çünkü üstünde herhangi bir yazı yok. Böyle oluşunu pek beğenmesem de sonuçta kitaptan önemli değil.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder