3 Ağustos 2013

Cumartesi İlk 10: Başlamak İstediğim Seriler


  Başlığı görünce bu kezde Sihirli Kitap'ın düzenlediği Cumartesi İlk 10'na katılmamazlık edemezdim. Çünkü kesinlikle serileri çok severim hem de ertelediklerimi buraya yazmakla yavaştan başlarım belki.

1. Yeraltı Günlükleri Serisi - Suzanne Collins: Açlık oyunlarından sonra Collins'in bu serisini görüp çok sevinmiştim. İki kere tam alacakken başka kitaplarla yer değiştirip durdum. Bakalım ne kadar erteleyeceğim.
2. Miras Döngüsü Serisi - Christopher Paolini: Aslında serinin ilk adı Miras üçlemesi imiş. 4.kitabı da çıkınca Miras Döngüsü olmuş. Serinin 2006 yapımı Eragon adlı filmi var. Filmi izlediğimi hatırlıyorum ama çok az aklımda kalmış. Yazarın 15 yaşında seriyi yazmaya başlaması ilgimi daha çok çekiyor. Yine elimin gittiği ama bıraktığım kitaplardan.
3. Vadi Serisi - Krystyna Kuhn: Kapağını beğenip okumak istediklerimden. Üç kitabı bulunuyor. Aslında yeni çıkan kitaplardan sayılır ama çok fazla tanıtımı olmadı, bu yüzden biraz tesadüfi gördüm.
4. Zaman Çarkı - Robert Jordan: Gözümü en korkutan serilerden. 13 kitabı var ve ortalama her biri 900-1000 sayfa arasında. Ayrıca ciddi bir bütçe gerektirdiği kesin. İlk kitabını alarak seriye başlama adımlarını attım ama kaç yılda bitirebilirim kestiremiyorum.
5. Miras Üçlemesi - N.K. Jemisin: İki kitabını da aldım hazır tek yapmam gereken okumak. Nedensiz yere okumayı erteliyorum.
6. Lux Serisi - Jennifer L. Armentrout: Daha tek kitabını bile almadım sanırım okuyanların Daemon'a bağlanmalarının nedenini araştırmak için alıp okuyacağım. Kitapla ilgili daha kötü bir yorum duymamam daha da merak ettirici nedenlerden. Umuyoruz ki bu yıl başlayabilirim :)
7. Yerdeniz Serisi - Ursula K.Le Guin: İkinci elini temiz bir şekilde bulmuştum ama fiyatlarını biraz yüksek söyleyince internetten alırım nasıl olsa diye ertelediğim diğer bir seri...
8. Tüm kitapları - J.R.R. Tolkien: Filmleri izleyip kitaplarını daha okumamak kendim için ayıp. Yakında Hobbit'e başlayarak bunu düzelteceğim. Birde bir ayıba Harry Potter'ı ekleyebiliriz sanırım.
9. Cehennem Makineleri - Cassandra Clare: Daha yeni okuduğum Kemikler şehri ve daha onun diğer kitaplarını bitiremeden bu seriyi okumayı da istiyorum. Neyse ki geriden geliyorum Artemis'i beklemek zorunda kalmayıp tüm kitapları çıkınca kadar anca gelirim sanırım.
10. Percy Jackson & Olimposlular Serisi - Rick Riordan: Yine filmi olan bir seri. Filmleri izlemek için kitapları okumayı bekliyorum. Mitoloji ögeleriyle iç içe olması, elbet bir gün okuyacağım anlamına geliyor.







Bu yazının sonunda okumak istediğim ne çok kitap var ve bunları ne kadar ertelediğimi fark ettim. Tabi erteleme nedenlerini evdeki kitaplar o anki başka kitap okuma isteğim ve zamanın kısalığı olarak bahsedebiliriz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder