5 Mayıs 2014

Uyumsuz - Veronica Roth (Divergent #1) + Film



Artemis Yayınları
506 Sayfa

  Bu kitabı alasım yoktu, aldığımda da uzun süre okumayı reddettim. Ne zaman ki sinemaya gireceği tarih yaklaştı o zaman okumaya başladım. Niye, neden erteledim bu kitabı bilmiyorum. Pişman mıyım? Hayır. 

  Kitap çok akıcı, ilgi çekici ama hala ikinci kitabı okumak için sabırsızlanmıyorum. Halbuki distopyaları da pek severim, belki zaman meselesidir, belki de diğer kitaplarla benzerlik bulduğumdandır, bilemiyorum. Yine de beğendiğimi söylemeden geçemeyeceğim. Kitabın yazım dili çok güzel, her şey tek tek gözümde canlandırdım o yüzden de keyifli bir okuma oldu. 

  Yeni Chicago'da bilgelik, dostluk, dürüstlük, fedakarlık ve cesurluk olarak beş topluluk var, bir de topluluksuzlar ve uyumsuzlar. 16 yaşında olduğun topluluğu veya farklı bir topluluğu seçim şansı verilir. Tris de abisi ile birlikte bu seçimi yapar. Kitap aksiyon dolu, dövüş sahneleri, ilginç intikamlar ve arada da aşk var. 


    Şimdi gelelim filme. Tris karakterini canladıran Shailene Woodley'i bu rolde sevemedim bunda sesinin çok etkisi var. Kısık çıkan sesiyle bu rolde olmamış gibi. Ama önceden Aynı Yıldızın Altında'nın trailerına şöyle bir bakmıştım sonra bunu izledim tekrar fragmanı izledim ve inanamadım. Daha fragmanda bile o rol için çok iyi olduğu belliydi. Tabi kızın burada abisi olan kişiyle orada sevgilisi olarak oynaması ilginç. 

  Neyse ben Dört karakterini de yaşlı buldum. Sonuçta kitapta 18 falan burada 25 gibi durması bana göre iyi değildi. Ama yine de rol olarak beğendim. Diğer karakterlerde iyiydi. Zaten özellikle Kate Winslet için gittim :)

  Film de tabi kitapta oluşan görüntüleri pek bulamadım. Özellikle dövüş sahnelerini bekliyordum ama umduğum gibi hiç değildi. Romantiğe biraz daha bağlamışlar. Yine de kitaba fazlaca bağlı kalınmış bu güzeldi. Neyse genel olarak beğendim, devamı da gelsin. 




  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder