22 Mayıs 2017

Okunanlar | İzlenenler Nisan '17

Nisan ayı için okunanlar kısmına hiçbir şey koyamıyorum aslında. O kadar yoğun bir aydı ki Mayıs da onu izledi. Bir sürü kitap elimde yarım ve başladıklarıma da hiçbir koşulda devam edemedim. Boyumu aşan ama sonunda yaptığım bir enstalasyon çalışması ve onun sergi hazırlığı beni çok yordu. Ardından tez yazmaya başlayınca okuduklarım akademik kitaplar ve makaleler oldu. Bütün bunlar geri de kalmışken ve fırsatını bulmuşken ne izlediklerimi eklemek istedim.



Deli gibi Mad Men izledim ve maalesef bitti. En sevdiğim dönemler olunca izlemeye doyamadım. Bu yüzden biraz zaman geçsin yeniden izleyebilirim.


Sezonlar gittikçe daha da güzelleşiyor sanki ve biraz da seyircinin beklediklerini verdiği için işte şimdi oldu diyerek bitti. Hadi yeni sezon gelsin!


Bu filmi çok sevdim! Nedenlerinden en büyüğü, memurluk mezunu olan Tom kartpostal tasarımı işinde çalışıyor (yapmayı çok istediğim bir şey) ve bu yüzden bu ortamı görmek beni çok mutlu etti. Tom işyerinde yeni işe başlayan Summer'ı görür ve aşık olur ama Summer ilk görüşte aşka inanmaz ama Tom çok aşıktır. Film 500 günlük Tom ve Summer sürecini ele alıyor ve kronolojik bir şekilde ilerlemiyor. Bazen bir ileriden devam ediyor bazen de gerideki günleri gösteriyor. Filmde Summer'dan çok Tom'un çaresizlik karşısındaki duyguları veya çok mutlu hallerininin karşısındaki oyunculuğu beni daha çok tatmin etti. Hatta burada Tom'un okuduğu Alain de Botton'un Mutluluğun Mimarisi'ni burada görüp listeme aldım. Böyle içinde kitapların, sanatın ve güzel duyguların bazen de karamsar duyguların oldupu filmleri daha çok seviyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder