27 Şubat 2014

Yıldız Tozu - Neil Gaiman



İthaki Yayınları
292 Sayfa 
18 TL

  Kitabı okuyalı benim için çok oldu ama bir süre bloga yazasım gelmedi, hem de çok yoğunum. Her şeyin kesinleşip bir an önce eski okuma hızıma dönmek istiyorum :( Bir süredir taslakta bekleyen yazıyı tamamlayıp sonunda yayınlayabiliyorum.

  Star TV'de çokça gösterilen bir film vardı, Yıldız Tozu. Hiçbir zaman filmin başına denk gelemesem de ortasından başlayıp o büyülü dünyaya dalıyordum. Sonra kitabı olduğunu öğrendim, okumalıyım diye yıllar önce kendime söz vermiştim. Erteleye erteleye bu yıla kısmetmiş diyeyim. Tabi bu da Okuma Şenliği'nde SaklamaKabı'nın yaptığı liste sayesinde görüp okuma yazma öğrendiğimiz yıla uyduğu görünce hemen alıp okumalıyım oldu.  

  Filmi önceden izlediğim için acaba kitabı nasıl bulacağım korkusu vardı biraz. Filmi son iki yıldır izlemediğim için aklımda temel şeyler kalmış bu yüzden filmle karşılaştırma yaparak gitmedim. Filmin başını da hep kaçırdığım için kitaba başladığımda karakterler kafamda daha iyi şekillendi, tabi film de böyle birisi var mıydı diye sorularla da filmi düşünmedim değil. Kitap üç ayrı hikayeden oluşuyor aslında, her hikayenin farklı bir sonucuyla bir bütüne gidiliyor. Düşen yıldızın peşinden farklı amaçlarla koşan insanların akıbeti ile ilgili fantastik bir kitap. 

  Okuduğumda beni içine alan, karakterleri peşinden takip ederek bitirdiğim harika kitaplardan biriydi. Ara ara açıp okuyacağım kitapların başında. Yakında filmini izleyip tekrar o dünyaya dalıp mutlu olmak istiyorum. 

2 yorum:

  1. Bu yazar çok seviliyor, herkes bir kitabını okumuş herhalde. Artık ben de çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle çok seviliyor. Sadece 3 kitabını okusam da birini sevemedim sadece. Kıyamet gösterisi idi adı, Terry Pratchett ile yazmıştı. Onu da sanırım kültür farkı ya da bilmiyorum sevemedim, anlamadım. Yine de okuduğum iki kitap sevme tarafını bastırtıyor :)

      Sil