9 Ocak 2016

İzlenen Filmler (2015)

   2015 yılı benim için filmlerle ve dizilerle dolu bir yıldı. Hatta bu bolluk 2014'ün ikinci yarısıyla başlayıp devam etti. Normalde evde oturup film izleyebilen biri değilim çünkü 2-3 saat hiç kalkmadan evde film izlemek beni sıkıyor fakat bu sorun sinemada olmuyor. Sanırım evde dikkati dağıtacak çok fazla unsur bulunduğu için.

   1,5 yıllık boluğun nedeni ise İngilizce eğitimine yoğunlaşınca dili geliştirmek için kulağın duyması ve alışması lazım. O nedenle bazen İngilizce altyazılı, bazen altyazısız filmler izlemeye çalıştım. Bunun için genelde Netflix'i kullandım, harika bir site. IOS uygulamaları ile Ipad veya Iphone'dan kolayca izleyebiliyordum, yemek yerken bile hemen telefonu aç ve izle durumundaydım. Türkiye'ye gelince mecburi bir vpn bağlantısı kullanıyordum ki bazen sorunlar oluşabiliyordum. Bir kaç gün önce artık Netflix Türkiye'de haberini duyunca bayıldım, kolayca girip çıkabiliyorum. Filmlerde İngilizce altyazı veya altyazısız seçeneği ile benim için çok yararlı. Tek sorun yeni çıkan filmlerin veya dizilerin daha sonra yayınlanması çünkü Türkiye'de zaten kolayca internetten bulabiliyoruz. Ayrıca vpn'siz kullanınca Amerika'da olanlar çoğu diziler Türkiye'den bağlanılan Netflix'te yok. Çok acı :( Yine de Netflix sevdiğim site, öğrenmem açısından bana çok yardımcı oldu.

   İzlediklerimin hem bana bir topluca belgesi olsun hem de 1,5 yılda neler izlemişimin ve beğendiklerimin bir özeti olsun.


   2014'ün Temmuz sonu ile filmler başlıyor. Bu 4 filmi Amerika'ya giderken uçakta izledim. Normalde bu kadar filmi üst üste izleyemem ama uçağın bana göre çok fazla sarsılmasıyla oluşan korkuda aklım dağılsın diye filmlere sardım ama nispeten dağıttılar. 

1. Büyük Budapeşte Oteli çıktığında sinemada izlemek istediğim bir filmdi ama gidememiştim. Listede bu filmi görünce hemen izledim. Sorun bende mi bilmiyorum ama yorumlarda okuduğum harika bir film yazılarıyla benim düşüncelerim pek örtüşmedi. 

2. Avatar'ı daha yeni izlediğime inanamayabilirsiniz. İzledikten sonra ben neden bunu sinemada izlemedim diye kendime çok söylendim. İlk çıktığı zaman herkes buna gidiyor diye reddetmiştim; o sıralarda herkesin okuduğuna, herkesin izlediğinin tam tersini yapma eğilimindeydim. Hadi ilkinde gitmedim sonra sinemalar bunu tekrar verdi, yine gitmeyerek salaklık yaptım. Hazır izleyecek ortam bulmuşken izledim ve çok çok beğendim. Hatta ikinci film söylemleri vardı geçen yıl. Şimdi durum ne bilmiyorum ama çıkarsa hemen gideceğim bu kez.

3. The Princess Diaries ya da Acemi Prenses çerezlik bir film olsun diye izlendi ve aklımda hiçbir şey kalmamış filmle ilgili. 

4. Cesur sinemalarda dublajlı çıkınca gitmek istememiştim. Seçenekler arasında altyazılı görünce sevindim ve filmi beğendim. 


5. Forrest Gump amcamlarda kalırken, amcam bana bu filmi çok tavsiye etti. Kesinlikle mükemmeldi. Çok duygu yüklü, çok anlamlı, çok çok çok...

6. İngilizce okulunda ödev olarak film izleyin ve yeni ögrendiğiniz kelimeleri ve kısa özetini yazın diyorlardı. Hafif kolay olsun, hem de Robin Williams'ı anmak adına izlediğim bir aile filmi, eğlenceli idi. 

7. Silver Linings Playbook Netflix'te yeni yayınlandığında ve yine ödevim varken izlediğim bir filmdi. Çok çok beğenmesem de yine de güzel bir film. Zaten bu ikili birlikte oynayıp oynayıp duruyorlar. 

8. Cadılar Bayramında ortamda havaya girmek için bir film izleyim demiştim ve en mükemmel seçenek tabii ki The Nightmare Before Christmas. İlk kez izledim ama çok uzun zamandır listemde. Daha önce izleyemememin nedeni ise evde pek izleyemem sanmıştım. Yine Netflix'te görünce artık izle dedim kendime. Mükemmeldi. 


9. R.V. küçük kuzenlerim önerdiği bir filmdi ve çok güzel demişlerdi. Birlikte izledik, yine eğlenceli bir aile filmi.

10. Hercules pek beğenmediğim bir film.

11. Amerika'da ilk kez sinemaya Alaycı Kuş için gitmiştim. Altyazısız olunca mecburen bazı replikleri anlayamadım. Zaten hangi uyarlama kitabını ikiye bölerlerse  ilk film kötü oluyor, bu da öyleleydi.

12. İkinci sinema deneyimini Hobbit ile yaşadım ve akşam seansı Cumartesi günü salonlar çok kalabalıkmış onu gördüm ama film çok çok güzeldi.


13. Hobbit'ten sonra kuzenimle bu filme girdik gece seansına. Tek film için bilet almıştık ama isteyen istediğine daha fazla giriyor. Kuzenim Benedict Cumberbatch hayranı ve bende o sıralar Sherlock Holmes izliyordum, bu yüzden de filmi merak etmiştim. Ha-ri-ka! Üst üste iki şahane film izleyip eve gelip uyumak mükemmel bir his. 

14. Ben genelde Türk filmi izlemeyi sevmiyorum ama bir arkadaşım bana hadi bunu izleyelim deyince pek gönlüm olmasa da izlemeye başladım. Hazır o sıralarda da Türkiye özlemi vardı, iyi gelir diye düşündüm. Pek beğenmem sanıyordum ama bu film tüm ön yargılarımı yıktı. Çok çok beğendim. Hatta tekrar izlemeyi bile düşünüyorum. 

15. Ben daha bir Çağan Irmak filmi bile izlememişken, adam Amerika'da ders aldığım üniversitede söyleyişi için geliyordu. Fırsat bu fırsat, nedir bu Çağan Irmak sevdasını sorusunun cevabını bulmak için gittim. Gitmeden de bir filmini izleyeyim dedim, anlayabilmek için. En son filmini seçtim hem teması müzik ve '60'lar hem de yeni film, az da merak ediyordum. Çok beğendim, her şey harika idi. 

16. Amerika'dan dönmeden önce son bir kaç günüm ve hediye biletim vardı. Cindirella'da çıkmışken bileti kullanayım diye kaldığım evin yanındakine gittim. O da ne! Sinemanın koltukları değişmiş, koltuklar resmen yatak oluyordu. Bende sinemada yatarak bir masal filmi izledim, nasıl güzel ve rahattı.


17. Dönüşte uçakta film serüveni yine. Yanımda kitap vardı ama okuyamadım, kafamı toplayamamıştım. O sırada filmlere About Time ile başladım. Afişini çok önceden görüp izleme listemdeydi, yine bir fırsat diyerek izledim. Ne beğenmedim ne çok beğendim. 

18. Sihirbazlar Çetesini önermişlerdi bir ara. Seçeneklerde görünce atladım tabii ki. Gayet heyecanlı, aksiyonlu beğendiğim bir film oldu. 

19. Into the Woods sinemada gitmek istediğim bir filmdi ama çok da fragmandan beğenmemiştim. Genelde yarıda film bırakmam ama bunu izleyemedim, sevmedim. Başlarında bıraktım.

20. The Maze Runner fırtınası bir süre varken çok merak etmiyordum. Kitabını okumayı düşünmediğimden filme bari bakıyım dedim ama çok beğendim diyemeyeceğim. 


21. Kate Winslet'ı çok beğeniyorum ve bu da dönem filmiyken hediye biletimde varken gideyim dedim ama Ankara'da çevremdeki hiç bir sinemada yokken Next Level'da vardı. Salonu kapatmışım gibi arkadaşımla izledik. Film durağan gelebilir ama ben bayıldım her şeye.

22. Uzun bir ütü birikintisinde izleyecek birşeyler bakıyordum Netflix'te. After the Ball filmine denk geldim. Böyle moda,kostüm filmleri çerezlik ama kötü olmayan filmler ütü için mükemmeldi.

23. Evde hadi kolay bir film izleyim diye ararken Bridget Jones'un Günlüklerine bari bakıyım dedim. Yani ne desem ki, çok beğenmedim ama bu kadını da artık böyle göremeyeceğiz o üzücü.

24. Pixels çıktı ve IMAX'te iken izlememek olmaz tabii ki. Hem de kısa adamımız varken. Çok eğlenceliydi.


25. Sonlara gelirken Kate Winslet filmleri izleme çabamı görüyorsunuz. The Reader yine bir dönem filmi ve beğendiklerimden bir tanesi.

26. Marslı! En en iyi kitap uyarlamalarından. Hatta kitaptan daha mı iyiydi demeliyim, bilmiyorum. Tek kötü yanı şu NASA'nın dıştan mükemmel görüntüsünü görünce yaşadım. Gerçek NASA'yı ziyaret edince o filmlerdeki NASA nerde bu çorak arazide düz binalı NASA nerde diyorsunuz.

27. The Dressmaker ya da Düşlerin Terzisi hem kostüm, hem dönem, hem Kate Winslet. Süper üçlü. Sonuna inanamasam da çok beğendiiim.

28. Artık seriyi bitirme vaktiydi. Açlık Oyunlarında sona gelirken bu film yine göz dolduruyordu. 13. Mıntıka'nın başındaki kadının saçları mükemmel, kostümler, sahneler mükemmel. Hatta bazı yerlerde yerimden sıçradım bile. Peki ya sonu neydi öyle :)

29. Yılın son filmi evde arkadaşımla film izleme yapalım demiştik. Aklımda hep bu vardı çünkü sahneleri çok paylaşılan bir film ve Kate Winslet. Konusunu okumadan izledim ama paylaşılan kesitlerde çok romantik bir film duruyordu. Şaşırttı beni, güzeldi.


1,5 yılda kendi çapımda rekor kırdım, yılda taş çatlasa 7-8 film izleyen biri için. Genel olarak iyi filmler izledim ve ön yargılarım kırıldı, bu yüzden memnunum halimden. Yine bu rakamları tutturabilme dileğini kendime not düşüyorum. ^-^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder