3 Aralık 2015

[Blog Tur] Kızıl Kraliçe - Victoria Aveyard



Kitap: Kızıl Kraliçe / Red Queen
Yazar: Victoria Aveyard
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Tür: Distopya
Sayfa Sayısı: 388 Sayfa

   Kitap ilk çıktığı zaman Amerika'daydım ve kocaman sıra sıra dizilmiş Red Queen kitapları vardı. Kapak zaten o kadar göz kamaştırıcı ki istemsiz olarak gözünüz raflara gidiyordu. Orada her bir rafa saldırdığım için Kızıl Kraliçe'nin kapağının güzelliğine ve kalitesine bakıp başka raflara doğru yol almıştım. Fakat kitabın bir başarı getireceği o tanıtımlardan belliydi ki daha yeni açıklanan Goodreads sonuçlarına göre en iyi çıkış yapan yazar ödülünü de almış oldu. 

  Kızıl Kraliçe'den çok çok büyük bir beklentim yoktu ama insan kitabı eline alıp kapağı görünce ister istemez beklentiye giriyor. Zaten Pegasus Yayınları kitabı harika bir şekilde yayınladılar ve tanıtım için gelen kutusuyla birlikte vitrine koyup izlemelik gibi olmuş. İç sayfalar da kaliteli keza çevirisi de. 

  Bu kadar kapaktan, kaliteden bahsettikten sonra gelelim kitap nasıl? Dürüst olmak gerekirse beklentimi tatmin etmedi. Sanki hep okuduğum diğer distopya kitaplarından pek farkı yokmuş gibi. Krallık bölümü sanki başka bir kitaptan, karakterlerin süper özellikleri sanki başka bir hikayeden, kardeş teması başka bir yerden gelip bu kitapta toplanıp önümüze sunulmuş gibi hissettim. Kitaba kötü demiyorum hatta hikayenin gidişe tahmin edilebilir olsa da hoşuma gitti fakat çok da bilindik bir roman okuyormuş gibiydim. O yüzden mutlaka alıp okunmalı diyemiyor olsam da Goodreads ödüllü Pegasus kalitesiyle Kızıl Kraliçe'yi okuma şansını kaçırmayın. ^-^



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder