3 Kasım 2013

Okuma Şenliği Kış 2013

  Pinuccia'nın blogunda başlattığı Okuma Şenliği'ne bu kez ben de katılıyorum. Evde zaten okunmayan kitaplar varken ve kategorilere uyuyorken katılmak istedim. Bitirebileceğimden kuşkuluyum ama bakalım 3 Kasım - 3 Mart tarihleri arasında listemin ne kadarını bitireceğim. Yarıyıl tatilime güvenerek oluşturdum bu listeyi umarım yüzüm ak bir şekilde çıkarım.

Uzun uğraşlar sonucu listemin geneli hazır ama değişebilir emin değilim, bakalım neler var;


1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara.
Karlar Ülkesi / Yasunari Kawabata / Altın Kitaplar (1968) /  / 284 Sayfa

2. Kategori (10 puan): Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.
Rüzgar Gibi Geçti / Margareth Mitchell / Altın Kitaplar (1958) / 582 Sayfa

3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.
Ejderhaların Dansı Kısım I / George R.R. Martin / Epsilon / 550 Sayfa (Ekler Çıkarılmıştır)

4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
Ejderhaların Dansı Kısım II / George R.R. Martin / Epsilon / 618 Sayfa (Ekler Çıkarılmıştır)

5. Kategori (15 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.
Acı hayat / John Steinbeck / Altın Kitaplar (1963) / 296 Sayfa

6. Kategori (15 puan): Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara.
Çalıkuşu / Reşat Nuri Güntekin / İnkilap Aka / 367 Sayfa

7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
Kara Leke / Jussi Adler Olsen  / Epsilon  / 468 Sayfa - Danimarka Edebiyatı 

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.
Anna Karenina / Tolstoy / Altın Kitaplar (1983) / 502 Sayfa

9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara.
Buz Prenses / Camilla Lackber / Doğan Kitap / 399 Sayfa

10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.
Bülbülü Öldürmek / Harper Lee / Altın Kitaplar (1976) / 395 Sayfa
1960 tarihli Pulitzer ödüllü roman 1930’ların Alabama’sında ırkçılığı ve eşitsizliği ele alıyor ve eleştiriyordu ama garip bir biçimde "ırkçılık ve küfür" içerdiği için yasaklandı.

11. Kategori (25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.
Anılar Yelpazesinde Mustafa Kemal Atatürk Cumhuriyet / Arif Başar / 208 Sayfa

12. Kategori (25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını veya romanını okuyanlara.
Zar Adam  / Luke Rhinehart / Pegasus Yayınları / 463 Sayfa

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.
Sinemam ve Ben / Türkan Şoray / NTV / 388 Sayfa

14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
Yıldız Tozu / Neil Gaiman / İthaki Yayınları / 292 Sayfa 1998 yılı

15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara.
Lux Serisi - Jennifer L Armentrout / DEX Kitap 
Obsidiyen 354 Sayfa / Oniks 395 Sayfa / Opal 419 Sayfa



Ve kitaplar iki kitap hariç hazırlar ama gözüm korktu toplu görünce, bitirebileceğim şüpheli o.O 



10 yorum:

  1. Güle güle okuu, bende katıldım bu sefer =)

    YanıtlaSil
  2. Bilge Adamın Korkusu benim bile gözümü korkuttu:D

    YanıtlaSil
  3. @yabanmersini hayırlı olsun ikimize de :) Keyifle okuyalım ^^

    @Mavi Uçurum kendisi 1Q84'ten sonra gelen cinayet aracı :D İlk kitaba bayılınca bunu da seve seve okuyacağım. Kaç hafta bilemiyorum sadece :)) Belki değiştiririm emin olamıyorum

    YanıtlaSil
  4. O kaç günde biter bilemiyorum ama yaklaşık 1000 küsür sayfa yapan lux serisini her gün bir kitap olmak üzere 3 günde bitireceğine eminim:P

    YanıtlaSil
  5. Şu eski ama ciltli kitapların karizması yok mu, vay arkadaş... :)

    Bitirirsin SeGe, başarılar diliyorum. Kolay gelsin. :)

    YanıtlaSil
  6. @Mavi Uçurum senin çabucak bitirdiğini görünce bende başlamak için harika fırsat buldum. Merakla bekliyorum okuyacağım rahat günleri :D

    @Mshn Kesinlikle bayılıyorum onlara okumak için iyi bir fırsat oldu :))
    İnşallah diyelim teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  7. Çok kıskandım. Ben de haftasonuna listemi tamamlamalıyım :)

    YanıtlaSil
  8. @pinuccia ev adeta kitapçı gibi okunmayan kitap dolu olunca hazır oldu :) Merakla bekliyorum ^^

    YanıtlaSil
  9. guzel bir liste olmuş. bu arada sizi takibe aldım siz de beni takip etmek isterseniz: aylininannesi.blogspot.com

    YanıtlaSil