26 Ocak 2013

Gölge ve Kemik - Leigh Bardugo (The Grisha #1)



Martı Yayınları
382 Sayfa
17 Tl

 Bir kız ve bir oğlan, iki yetim çocuk birlikte büyürler ve kitap onların yaşadığı olaylarla masalsı bir şekilde başlıyor. Kitabın başlarında kim kimdir, ne zaman oluyor diye bir karışıklık var ama roman ilerledikçe karmaşıklıkta çözülüyor. Yazarın kurduğu yeni bir fantastik dünyada yeni kelimelerim, terimlerin açıklanışı başarılı olduğundan kitap hiç sıkmıyor. Yeni keşiflerle sürükleniyor. Hatta o kadar sürükleyici ki iki günde (ya da iki gece mi demeliyim) bitiyor. 
  Büyüyen kız Alina, içinde büyük ve özel güçlerini bastıran bir kartograf olarak çalışır. Kendisinin bile bilmediği bu güç bir olay sonucunda açığa çıkar. Daha sonra Grisha (Yüce Bilimin Ustaları) eğitimi almak üzere Küçük Saray'a gönderilir. Amacı özel gücüyle Karanlıklar Efendisine yardımcı olmak. Peki büyüdüğü çocuk Malyen'e ne oluyor heyecanıyla iki koldan ilerliyor. 
  Kitabın sonlarına doğru hayır böyle olmasın derken başka bir sona doğru gidiyor. Hayır o da olmasın derken başka bir sonuçla karşılaşıyor. Yani aslında sonunda üç farklı ihtimali de yaşatmış yazar. Kız ve oğlanın yeni macerası nasıl olacak merakla bekliyorum. Elimde diğer kitapları olsa hemen bitirirdim sanırım :)


  Bu da kitabın başındaki harita. Yerleri anlamada büyük fayda sağlıyor. Hem de kızın kartograf oluşuyla güzel bir bağlantı.


 Bölümlere geçişte hoş bir dizayn var, içerikle bağlantılı. Eğer Martı Yayınları bu kitabı göndermeseydi kapağına vurulduğum için alacaktım. Kitabı okudukça kapağın tasarımının anlamı çıkması, kitabın adının nereden geldiğini bulmak, bulmaca gibi bir his bırakması çok hoş. Her yönüyle kitabı çok beğendim.

  Yazarın tumblr sayfası. Kitapla ilgili fotoğraflar, resimler var hem de sorulan sorulara da cevap vermiş. Kitapla ilgili bir şey aklımıza takılırsa cevabını bulmak basit olmuş. Ne hoş...


Martı Yayınlarına da çok teşekkür ederim ^^

2 yorum:

  1. Resimlerini ve yorumunu çok beğendim tatlım =) Ellerine sağlık, çok güze olmuş hepsi =D

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil