28 Ekim 2016

[Blog Tur] Kazananın Laneti - Marie Rutkoski | Ön Okuma


Ya aşkı kazanmak onurunu kaybetmek anlamına geliyorsa?

Kitap: Kazananın Laneti / The Winner's Curse (The Winner's Triology #1)
Yazar: Marie Rutkoski
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Tür: High Fantasy, Genç Yetişkin, Romantizm
Sayfa Sayısı: 363


İstediğin şeyi kazanmak, sevdiğin her şeye mal olabilir.

On yedi yaşındaki Kestrel, bir generalin kızı olarak savurgan ve ayrıcalıklı hayatının tadını çıkarmaktadır. Arin'in ise sırtındaki giysilerinden başka bir şeyi yoktur.



Kestrel, Arin'i kendisine bağlayan fevri bir karar alır ve bununla savaşmaya çalışsalar da birbirlerine âşık olmaktan kendilerini alıkoyamazlar. Ancak genç âşıkların dünyasında, isyan, düellolar, ahlaksız söylentiler, kirli sırlar ve her şeyin tehlikede olduğu oyunlar hüküm sürmektedir. Birlikte olabilmek için halklarına; ülkelerine sadık kalmak için ise birbirlerine ihanet etmelidirler.


  İki yıl önce bu zamanlarda yurtdışında geçici bir süre kalırken bulunduğum bölgedeki kütüphaneye uğrayıp okuyacak bir kitap arıyordum ve bu kitap karşıma çıktı. The Codex'in bu kitabı çok sevdiğini biliyordum o yüzden kitabı okumak isteyip kütüphaneden ödünç aldım. İlk birkaç bölümü okuyup yoğunluğumdan dolayı okuyasım gelmediği için kitabı bitiremeden geri vermiştim. Böylece kitap ile tanışma hikayesi de bitmiş oldu. 

  Gerçek şu ki kitabı okumayı düşünüyordum ama çok da heves etmemiştim çünkü hem tanışmamız yarım kaldı hem de genç yetişkin okumaktan soğudum. Soğumamın nedeni ise yazarların üslubundan kaynaklı diyebilirim. Kazananın Laneti ise beni bu noktada şaşırttı çünkü yazım dili beklediğimden çok iyi ve beni yaşanan olaylardan soğutacak kadar aşk durumu abartılmamış ki bana göre dozunda bırakılmış. 

  Kitabın konusunu da sevdim ve bunun sebebi yazarın notunda bahsettiği gibi müzayedelerdeki ''Kazananın Laneti'' fikrinden yola çıkıp bunu kendi dünyasıyla birleştirmesi. Sonucunda da kurgusu iyi, karakterleri düzgün, üslup da tam kararında olunca okuması keyifli ve serinin devamını bekleten bir kitap ortaya çıkmış. 

  Kitaptaki konuya değinmek istemiyorum çünkü aşağıya ön okumasını ve biraz da fotoğraf ekliyorum. Keyifli okumalar ^-^






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder