29 Haziran 2013

Tam Benim Tipim - Simon Garfield



Domingo Yayınları
352 Sayfa

  Fontlara ilgisi olanların veya onların nasıl ayrışıp neye göre kullanıldığını anlamak ve özümsemek için çok çok harika bir kitap. Fontlar hakkında biraz bilgim ve ilgim vardı, bu nedenle kitabı okurken sıkılmadan merakla okudum. Kendi açımdan bana çok harika bilgiler kattı, fontların sadece g harfine bakarak bile aslında benzerlerin ne kadar farklı olduklarını gösterdi. Eskiden yazı karakterleri nasıl oluşturulurdu, hangileri çok büyük yenilik katıp, hangi font hangi markayla, kişiyle, şehirle özdeşleştirildiğini  öğretti. Eğer bu kitap azıcık meraklandırdıysa alın okuyun bence. Ufak bir not: Kitabın yanında kalem kağıt hazır olmalı çünkü not etme ihtiyacını çok hissettim. Bu nedenle bir daha akademik bir kitapmış gibi inceleyip notlar alacağım :)

 
Kitabın başındaki periyodik tablo. 



Vee bu da tam benim tipim --->Johny Bravo :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder